Aby měli žáci matematiku rádi
Připravujete se na přijímací zkoušky z testů CERMAT?
Vyhněte se zbytečným materiálům a soustřeďte se pouze na originální příklady z testů CERMAT!
Jak připravujeme na zkoušky
Výuka v Abakus Learning má jasnou strukturu a směřuje přímo k cíli: připravit žáky co nejlépe na přijímací zkoušky. Vycházíme z desetiletí praxe a ladíme každý krok tak, aby byl pro žáky srozumitelný, efektivní a bez zbytečného stresu.
-
Zaměřujeme se pouze na to, co se skutečně vyskytuje u přijímacích
zkoušek.
Vycházíme z konkrétních testů CERMAT z posledních let a zaměřujeme se výhradně na typy úloh, které se v testech pravidelně opakují.
Nepřetěžujeme žáky zbytečnou teorií – učíme jen to, co je u zkoušky reálně čeká. -
Na lekcích jsou probírány postupně jednotlivé typy úloh.
Látku jsme rozdělili do tematických celků podle způsobu řešení – například slovní úlohy, rovnice, pravopis nebo porozumění textu.
Tímto způsobem se žáci učí postupovat systematicky a opakovaně trénovat konkrétní dovednost, dokud si ji bezpečně neosvojí. -
Pro daný typ úlohy ukazujeme univerzální schéma řešení.
Namísto složitých postupů se žáci naučí několik přehledných, opakovatelných strategií, které lze použít napříč různými úlohami.
To zrychluje řešení a dodává žákům jistotu i ve stresujícím prostředí přijímaček. -
Například pro slovní úlohy používáme přibližně pět jednoduchých
schémat, která pokrývají všechny slovní úlohy CERMAT testů.
Díky tomu se žáci učí řešit úlohy podle jasné struktury, bez zbytečného tápání nebo zkoušení metodou pokus–omyl. -
Cílem naší výuky je, aby žák už při čtení prvního řádku úlohy
rozpoznal její typ a okamžitě si vybavil odpovídající schéma
řešení.
Nemusí tak ztrácet čas přemýšlením, a čekat, až jej řešení napadne. -
Ze zkušenosti víme, že u přijímacích zkoušek žáci často bojují s
nedostatkem času a stresem.
V takové situaci je velkou výhodou, když mají pro každý typ úlohy nacvičený jasný a osvědčený postup řešení. -
Každá úloha je vysvětlena krok za krokem.
Učitel promítá postup řešení dataprojektorem a píše pomocí grafického tabletu. Žáci tak přesně vidí, jak se úloha řeší, v jakém pořadí přemýšlet a na co si dát pozor. -
Spolupráce žáků s učitelem je klíčová.
Po úvodním výkladu učitel spolu se žáky řeší další podobné úlohy. Nejde o samostatnou práci „na známku“, ale o bezpečné vedení, kde každý krok pomáhá porozumění. -
Pravidelně upozorňujeme na časté chyby.
Žákům ukazujeme nejen správné postupy, ale i to, kde většina ostatních dělá chyby – a jak se jim vyhnout. Tímto způsobem učíme nejen řešit, ale i strategicky uvažovat. -
Vycházíme z 30 let zkušeností s přípravou
na přijímačky.
Naše metoda vznikla na základě tisíců hodin výuky. Víme, které úlohy bývají problematické, co studenty nejčastěji mate, a jak to vysvětlit jednoduše a srozumitelně i dětem, které si zpočátku nevěří.