Srovnání výsledků vstupního a závěrečného testu z matematiky a českého jazyka

Začátkem června psalo celkem 66 žáků (z našich kurzů pro 8. třídu – testy pro sedmáky) závěrečný srovnávací test. V tabulkách můžete vidět výsledky před testem a po testu, které dokládají efektivitu našeho kurzu.

Žáci dostali přidělené identifikační číslo, aby si rodiče mohli porovnat výsledky s ostatními účastníky našich kurzů. Při ostrém testu není podstatný dosažený počet bodů. Důležité je, aby žák získal více bodů než jeho spolužáci. Když jsou testy lehké, je obvyklý bodový zisk kolem 30 až 35 body. V případě, že jsou testy obtížné, dosahuje bodový zisk zhruba 25 až 30 bodů.

Pořadí je nejdůležitější informace. Pokud se na určitou školu hlásí 600 žáků a přijato je pouze 30 zájemců, je nutné se umístit do 30. místa.

Image

Uvádíme 5 tabulek:

  1. Body a pořadí v matematice
  2. Body a pořadí v českém jazyce
  3. Body za oba předměty dohromady
  4. Zlepšení v závěrečném oproti vstupnímu testu v matematice
  5. Zlepšení v závěrečném oproti vstupnímu testu v českém jazyce
Image
Image

V tabulkách je vidět značný rozdíl mezi zlepšením v matematice a českém jazyce.

V matematice se zlepšila většina žáků o stovky procent. Matematika je totiž algoritmizovatelná a my disponujeme několika schématy, pomocí nichž lze spočítat velkou skupinu úloh.

Nemáme pro 100 příkladů 200 různých možných postupů. Naopak jdeme cestou, kdy 100 příkladů spočítáme 10 postupy. Žák hned při čtení prvního řádku zadání ví, jak bude při řešení postupovat.

U testů českého jazyka cílí CERMAT na to, aby byl žák sečtělý. Velké množství otázek se zaměřuje na schopnost rychle číst, orientovat se v přečteném textu, a hlavně si z něj co nejvíce zapamatovat.

Všem rodičům žáků, kteří nedosáhli výrazného zlepšení, nebo se dokonce zhoršili, doporučujeme změnit styl přípravy. Je dobré, aby děti alespoň na hodinu denně odložily telefony a věnovali se čtení. A nepolevily několik měsíců v kuse.

Být sečtělý je klíčem k úspěchu v CERMAT testu z českého jazyka.

Za tým lektorů,

RNDr. Karel Zelníček