O CERMAT testech

V čem se skrývá problém testů

Problémem testů CERMAT je nedostatek času, rozmanitost úloh a stres, kterému je žák na přijímací zkoušce vystaven. Další nevýhodou je nutnost nalézt správné řešení v co nejkratším možném čase a nedopustit se přitom chyby. Tedy skloubit rychlost a přesnost – věci, které jdou proti sobě. Je nutné postupovat přehledně, cíleně a úsporně. Kdo se dokáže vypořádat se stresem a časovým tlakem, a zároveň si osvojí rychlost, přesnost, stručnost, úspornost, cílenost a efektivitu, zvítězí.

Přípravou na přijímací zkoušky se zabýváme již 30 let, a máme bohaté zkušenosti s individuální přípravy studentů i s prací ve skupinách. Věříme, že nejlepší příprava na testy CERMAT spočívá v práci s autentickými úlohami z jejich testů, které jsou k dispozici v rozsáhlé databázi. Jednotlivé úlohy třídíme do typických skupin a žáky učíme jednoduché, stručné a efektivní postupy, které vedou k vynikajícím výsledkům při přijímacím řízení. Toto je naše cesta k řešení všech zmiňovaných problémů. 

 

 

 

Příklady typických problémů:

Největší výzvu pro žáky představují geometrické konstrukce a zamotané úlohy s procenty. V tomto případě jsme vymysleli pro analýzu zcela odlišný postup, který žáka rychle a přímo navede k cíli. Vyučujeme způsoby, jak tyto úlohy řešit jinak, avšak s jistotou, že naše postupy jsou rychlejší a snižují chybovost žáka při řešení příkladu.

Image

Co je cílem?

Snažíme se dosáhnout ideálního stavu, kdy žák při čtení úlohy na přijímacích zkouškách okamžitě získá přehled o tom, jak bude problém řešit. Jakmile začne číst první řádek, už si představuje postup řešení. Tímto způsobem se mu vryje do paměti tzv. „kopyto“ model a při dalším čtení si pouze ukládá potřebné informace pro výpočet. Běžně nejsou údaje pro výpočet v úloze zadané ve správném pořadí. Pokud však žák již při prvním čtení ví, jak bude postupovat, dokáže si údaje sám roztřídit. 


 

Jak na to?

Vytyčeného cíle dosáhneme s pomocí naší metodiky, která obsahuje jednoduché pracovní postupy pro každou skupinu i podskupinu úloh. Tyto postupy jsou účinné a minimalizují varianty i různé způsoby řešení.

U nás nečekejte přístup „100 úkolů = 100 postupů“, každý s originálním řešením. Naopak, našim cílem je dosáhnout situace, kdy se 100 úloh ve stejné skupině dá řešit co nejmenším počtem postupů. Obvykle stačí 4 až 5 mustrů. Tak si žák už při čtení úlohy vybaví postup řešení. Toho dosahujeme tím, že žáky učíme pochopit logiku postupu pro celé skupiny úloh.


 

Úloha žáka

Výsledků nelze dosáhnout bez práce a úsilí ze strany studenta, který si musí osvojit schopnost matematiku skutečně ovládat. Učitel může žáka dovést k bodu, kdy pochopí, jak se úloha počítá. Avšak zbytek už závisí na samotném žákovi, který potřebuje příklad samostatně vyřešit.


Jdeme na to společně

Nekonečné vysvětlování matematiky bez toho, aby si žák mezi jednotlivými lekcemi osvojit vysvětlené, vede pouze k částečnému získání znalostí a velkému zmatku v hlavě. Nabízíme vám jednoduché postupy, které máme vyzkoušené v praxi a ověřené na stovkách studentů. Při výkladu neexperimentujeme, protože přesně víme, co žák potřebuje k porozumění.

Díky tomuto přístupu dosáhneme toho, že i žák s menším nadáním pro matematiku může dosáhnout výsledků srovnatelných s přirozeně nadanými a talentovanými žáky. Bez úsilí a pilné práce ze strany žáka se však žádných výsledků nedosáhne. Cesta k cíli je závislá na spolupráci žáka a učitele. My svůj díl splníme, je jen na žákovi, aby i on odvedl odpovídající díl práce.

Pojďme na to společně!